Hevesi Vasutak

Hevesi Vasutak

Javaslatok szezonális és fürdővasút járatok indítására Heves megyében 2.

2022. március 23. - Hevesi Hedvig

Magyarország keleti felének a Balatonja ma már egyértelműen a Tisza-tó, amelynek turisztikai kínálata egyre több ember számára teszi népszerű nyaraló- és hétvégi pihenőhellyé ezt az „ember alkotta paradicsomot”.

Amennyiben fontos szempont az, hogy az egyre szélesebb ökoturisztikai és kerékpáros kirándulóhely kínálattal rendelkező tavat környezettudatosan, kötöttpályás vasúti közlekedéssel is meg lehessen közelíteni elengedhetetlen lenne Heves megye nagyvárosaiból nyári és hétvégi fürdővonat-kínálat kialakítása.

kiskore_7875.jpg

Hatvan esetében logikus és ésszerű megoldásnak tűnik a Budapestről induló Tisza-tó expressz használata, a megye két legnagyobb városa, Gyöngyös és Eger esetében azonban szükségszerű lenne kifejezetten Tisza-tavi desztinációk kialakítása. Ám sajnos marad a feltételes mód, hiszen a Tisza-tó expressz az InterCitykhez hasonlóan nem áll meg Hatvanban, ami érthetetlen és logikátlan, hiszen a húszezres fejlett polgárváros lakói közül valószínűleg egy kis reklám után sokan választanák autó helyett a Tisza-tó vasúti és esetleg kerékpár szállítással egybekötött elérését.

Alternatíva lehetne a hatvaniak számára egy Hatvan – Kál-Kápolna – Kisköre kerékpár szállítási lehetőséggel ellátott fürdővonat, amely a Tisza-tó expresszel ellentétben a népszerű vízpart keleti kapujához, Kisköréhez juttatná el még a jelenlegi pályaállapot mellet is nagyságrendileg egy óra alatt a Tisza-tóhoz a hatvaniakat.

Gyöngyös esetében nyilván egyedüli logikus lehetőség egy Gyöngyös – Vámosgyörk – Kál-kápolna – Kisköre fürdőjárat, szintén kiemelt figyelmet fordítva a megfelelő mennyiségű és minőségű kerékpár szállítási lehetőség biztosítására, hiszen mióta a Tisza-tó biztonságosan körbekerékpározható, az egyik legnépszerűbb egynapos vagy hosszú hétvégés program a tó körbekerekezése. A zöld turizmus fejlesztése szempontjából fontos alapvetés, hogy a kerékpározás is csak akkor környezettudatos tevékenység, ha a bringákat nem autóval szállítjuk.

poroszlo.jpg

A hevesi megyeszékhely, Eger esetében nyilván egy jó Eger – Füzesabony – Poroszló fürdővasút lenne logikus, ám nagyobb összefüggésben célszerűbbnek tűnik egy jó minőségű közvetlen Eger – Füzesabony – Tiszafüred – Hortobágy – Debrecen ütemes menetrend, ami mint hivatásforgalmi, mind pedig Tisza-tavi és hortobágyi turisztikai igényeket kiszolgálhatna. Eleve célszerű lenne, egy minőségi Eger – Debrecen közvetlen ütemes menetrend megteremtése, és ennek lehetne hétvégi turisztikai és fürdő verziója a bővített kerékpár-szállítási infrastruktúrával felszerelt járat.

Amennyiben megvalósulna a Tisza-tó keleti kapuja, Kisköre és nyugati végpontja, Poroszló – Tiszafüred irányában is egy minőségi menetrend, vélhetően a kerékpáros turisták sokkal inkább kedvet kapnának arra is, hogy egy Tisza félkör letekerése után bringájukkal vonatra szállva valamelyik környékbeli várost is felfedezzék.

A bejegyzés trackback címe:

https://hevesivasutak.blog.hu/api/trackback/id/tr5317787792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Albu 2022.03.27. 23:12:58

(Vasúton vonatok közlekednek -- nem pedig járatok. ; )

Adani 2022.03.30. 13:21:51

Egy Eger-Tiszafüred fürdősvonatnál megfontolandó lenne Tiszacsegéig is továbbvinni akkor Tiszacsege is kapna vasúti kapcsolatot, kb. addig lenne érdemes a 117-es vonalat feltámasztani.
süti beállítások módosítása