Egymilliárd eurós hitelt vesz fel a magyar állam az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Banktól, amelyből többek között meg akarják valósítani a régóta várt, sokszor ígért, de mindig elmaradt Hatvan-Füzesabony vasútfejlesztést.
Röviden, pontokba szedve összefoglaljuk, mi is lenne a minimális elvárás, a 80.-as vasútvonal, az európai V., úgynevezett “mediterrán”, az Ázsiát és a Baltikumot a Földközi tenger térségével és Nyugat Európával összekötő vasúti korridor, heves vármegyei szakaszának fejlesztésétől - minimálisan.
Csak a félreértések elkerülésére, mert - mint tapasztaljuk - némely hazai vasútfejlesztés műszaki tartalma, finoman szólva is hagy kívánnivalót maga után.
- Megfelelő tengelyterhelés biztosítása, folyamatos 160km/órás pályasebesség (valamint az ehhez szükséges biztonsági és biztosítóberendezések kiépítése) és minden szintbeli közúti kereszteződés kiváltása
- Magyarország egyik legfontosabb, és egyik legméltatlanabbul elhanyagolt vasúti csomópontjának, Hatvan vasútállomásának és rendezőpályaudvarának tisztességes, XXI. századi színvonalú, és műszaki tartalmú felújítása. Visszaadva Hatvan vasúti regionális központ jellegét a szükséges és kívánatos személy, és teherszállítási szolgáltatások infrastruktúrájának, valamint a város műemlék jellegű állomásának teljeskörű felújításával.
- Vámosgyörk és Kál Kápolna vasútállomások, vasúti átszállóhelyek, állomásépületeinek, valamint kapcsolódó infrastruktúrájának teljeskörű korszerűsítése
-A Kál-Kápolna-Recsk-Parádfürdő vasúti szárnyvonalon a turisztikai és hivatásforgalmi személyszállítási szolgáltatás visszaállítása, integrálva a Kàl-Kàpolna-Kisköre-
- Füzesabony csodálatos műemlék állomásépületének teljeskörű felújítása, valamint a Füzesabony-Maklár-