Hevesi Vasutak

Hevesi Vasutak

Egy like-orvvadász politikai gengszter esete a vasútbezárásokkal

2023. augusztus 13. - Hevesi Hedvig

Szomorúak és dühösek vagyunk, ráadásul félünk.

Szomorúak, mert mélységesen elítéljük azt a döntést, amelynek nyomán augusztustól vasúti szárnyvonalakon állította le a forgalmat a kormány. Amely szárnyvonalak közül - szakmai meggyőződésünk szerint - mindegyikben volt és van hivatásforgalmi és/vagy turisztikai potenciál, csak egy kis szakmai koncepció, legalább valamicske fejlesztés, utasbarát menetrend kellene hozzá. 

Ezekről a vonalakról azonban  itt és most nem írnánk részletesen, hiszen nem blogunk témáját, Heves Vármegyét érintik.

 Szomorúak vagyunk, mert teljesen egyetértünk Orbán Viktor korábbi kijelentésével, miszerint  a vasút esetében:

"nemcsak sínek, mozdonyok, szemaforok, amit látunk, az nemcsak vas és acél, hanem egy szebb, otthonosabb, polgári életmód, egy szebb, otthonosabb és polgáribb Magyarország."

unnamed.png

Mélységesen egyetértünk Vitézy Dávid közlekedési szakértővel, a kormány korábbi közlekedési államtitkárával (nem mellesleg Orbán Viktor unokatestvérével) aki higgadt, alapos és részletes szakmai hozzászólásokban fejtette ki, mik lehettek volna e hirtelen felindulásból, különös kegyetlenséggel elkövetett vasúti szárnyvonal bezárások okos és hasznos alternatívái.

Dühösek vagyunk, hogy - ahogyan még Lázár miniszter úr is elismeri - a költségvetés szempontjából kerekítési hibahatárnak számító félmilliárdos tételek (vagy azok hiánya) miatt kap súlyos csonkolást Magyarország vasúthálózata. Szomorúak vagyunk, hogy a Trianoni vasútvonal csonkítások, Kádár közlekedési reformnak hazudott vasút pusztítása, és Bajnai vasúti szárnyvonal dzsihádja után, most az Orbán kormány is feliratkozott a vasútbezáró politikai erők közé. Különösen azért mert ez a kormány - többek között - a Bajnai féle vasútbezárások elleni jogos és nagyszerű tiltakozások nyomán kapott annakidején  elképesztő mértékű felhatalmazást.

De nem csak ezért vagyunk dühösek. 

Hanem azért is, mert most, amikor (őszinte aggódásból vagy aljas manipulációs céllal) sejtések, információmorzsák, félinformációk, dezinformációk látnak napvilágot arról, hogy az augusztusi vasúti szárnyvonal bezárási hullám folytatódhat, és - ne adja Isten - Heves Vármegyét is érintheti, ráadásul közszájon forog Magyarország legszebb, legromantikusabb és a turisztikai kihasználtságát tekintve egyébként a leghatékonyabb szárnyvonala, az Eger-Szilvásvárad, azonnal - itt Hevesben is - politikai döglegyek kezdenek körözni a súlyos sebet kapott magyar vasút felett. 

Selejtes politikai termékeket gyártó kontárok, hírek és álhírek fölött döglégyként zümmögő lájkparaziták lepték el a vasút bezárásokkal foglalkozó kommunikációs és virtuális teret. Köztük olyanok, akik - lévén kizárólag luxusautókban pöffeszkedve közlekednek - még hírből sem hallottak valódi vasúti közlekedésről. Olyan morális és erkölcsi mélységet képviselő politikusok, aki ha kiállnak egy ügy mellett, az nem, hogy nem használ, de súlyosan árt az adott ügynek.

Oroján Sándor a pártjából - is - erkölcsi okok miatt kirúgott egri önkormányzati képviselő például pont ez a kategória.

Most politikai katasztrófa turistaként  lájk-orvvadászatra indult az Eger-Szilvásváradi vonalért aggódva, de vélhetően mióta a politikából meggazdagodott, nem ült vonaton. Mióta pártja azt a súlyos hibát elkövette, hogy sorai közé fogadta, még nem foglalkozott a vasút sorsával. Egyetlen egy alkalommal nem vette a fáradtságot, hogy a heves vármegyei vasútfejlesztési terveket, vagy akár csak a vasúti közlekedést propagálja. Esetleg vonatra ülve mutassa meg, hogy milyen az, amikor egy politikus is jó példával jár elöl és a környezettudatos kötöttpályás közösség közlekedést választja.

1.png

Oroján és a hozzá hasonló figurák esetében persze nem a vasút az egyetlen, amiért, ha kiállnak, az csak kárt okoz az ügynek. Állatvédő barátaink is fogják a fejüket, amikor Oroján állatvédelemről papol, zsidó barátaink is szörnyülködnek, amikor Oroján a zsidóság érdekében páváskodik és sakkozó ismerőseink is szégyellik, hogy összekötik az egri sakkéletet, ennek az erkölcsileg ezer sebből vérző figurának a nevével. 

Haragszunk a kormány szárnyvonal bezárásai miatt, de a haragunk és a szomorúságunk, nem rontotta el a memóriánkat.

Még emlékszünk, hogy Szabó Zsolt Hatvan és térsége országgyűlési képviselője - nem kis erőfeszítések árán - az utolsó pillanatban tudta elérni, hogy felújítsák a kiskörei vasúti-közúti közös hidat, amelynek a rekonstrukciója nélkül ma már nem lenne Kál-Kápolna-Kisújszállás vasútvonal - amely szintén a legszebb és leghasznosabb szárnyvonalak egyike. 

Nem felejtettük el azt sem, hogy Horváth László Gyöngyös és térsége országgyűlési képviselője évek munkája, küzdelme, harca árán lehelt mostanra új életet a Bajnai kormány által leállított Kál-Kápolna- Kisterenye vasútvonal Kál-Kápolna és Recsk közötti szakaszába. Áthelyezve a tarnamentiek életét pokollá tevő kőszállítást vasútra  - és egyúttal újra életet lehelve a Kál-Kápolna - Recsk szakasz vasútüzemébe. Amely esélyt adhat arra, hogy a jövőben a Kisújszállásról érkező vonat végállomása ne Kál-Kápolna, hanem Verpelét vagy akár Recsk legyen, újabb, a 80-as fővonalra ráhordó járattal bővítve a hazai személyszállítási vasútüzemet. Meg azt sem, hogy Horváth László elérte: Mátra Interrégió néven immáron Gyöngyösre is óránkénti ütemes menetrendben közlekednek korszerű vonatok Budapestről - lényegében bekapcsolva a Mátra fővárosát a fővárosi agglomerációs közlekedésbe. Igaz, azt sem felejtjük el, hogy sajnos Gyöngyös városvezetése mindezt mintha észre sem vette volna: sem a gyöngyösi vasútállomásra ráhordó buszos tömegközlekedést, sem a vasútállomás környéki infrastruktúrát nem tette a gyöngyösiek számára vonzóbbá, hogy még többen válasszák a kényelmes vasúti tömegközlekedést Budapest irányába. 

Nem feledjük azt sem, hogy Dr Nyitrai Zsolt, Eger és térsége korábbi országgyűlési képviselője, a MÁV korábbi, egri származású elnökénél, Homolya Róbert-nél sikeresen lobbizott azért, hogy Eger az elsők között kapja meg az óránkénti ütemes menetrendhez a oörszerű Flirt motorvonatokat, majd a Stadler  KISS, nagy befogadóképességű emeletes szerelvényeket. 

Természetesen vasútbarátként, a hevesi vasútvonalak és vasúti szolgáltatások fejlesztéséért szurkolóként annak is örülünk, ha a vasút ügyével nem csak lájkvadászat szintjén foglalkozó ellenzéki politikusok is "ütik a vasat a vasútért." 

Csak a vasutat kizárólag  néhány like-ért, egy-két perc pozitív figyelemért szájukra vevő politikai parazitákat kérjük most arra: álljanak félre az útból. Mert ez az ügy nekik csak egy kis reflektorfény, sok százezer, de inkább több millió magyar ember számára viszont a mindennapok komfortját, nem mellesleg a környezettudatos kötöttpályás tömegközlekedés jövőjét és esélyét jelenti. 

Ezért aztán mostantól rendszeresen jelentkezünk olyan javaslatokkal, amelyek - bezárások helyett -  kis költséggel, nagy népszerűséget hozhatnak Heves Vármegyében a vasúti tömegközlekedés vagy éppen az áruszállítás ügyében.

Egy kis ízelítő a hamarosan érkező posztok témájából:

 

-  Éjszakai és/vagy postavonat újra Budapest-Füzesabony-Eger között

 

- Fürdővonat, kirándulóvonat Recsk és Kisköre között

 

- Bekamerázott autóparkolók és kerékpártárolók, amelyek növelhetik a vasút népszerűségét

 

- S-Bahn Eger térségében

 

- Hajtány turizmussal őrizni a Recsk és Kisterenye közötti vonalszakaszt

A bejegyzés trackback címe:

https://hevesivasutak.blog.hu/api/trackback/id/tr8118192579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása