Hevesi Vasutak

Hevesi Vasutak

Legyen újra Andornaktálya vasúti megállóhely - aztán egyszer csak lesz végre Eger s-bahn is!

2023. február 26. - Hevesi Hedvig

Elvileg évek óta szakmai és politikai egyetértés van abban Heves Vármegyében, hogy Eger térségében szükség van  egy elővárosi vasútként közlekedő, megfelelő menetrenddel, infrastruktúrával rendelkező, s-bahn típusú kötöttpályás közösségi közlekedési szolgáltatásra. Amely kihasználja azt a különleges adottságot, hogy a várost északi és déli irányban is vasúti infrastruktúra övezi, amely ráadásul lényegében keresztül öleli magát Egert. A tervek szerint így a jelenleg meglévő Eger vasútállomáson, a Várállomás megállóhelyen, és Felnémet vasútállomáson kívül, valahol az Északi lakótelep felett, a Tesco áruház magasságában egy negyedik megállóhely is létesíthető lenne. Ez pedig szinte egy HÉV típusú közlekedéshez hasonló, gépjárműveket helyettesítő városi és elővárosi közösségi közlekedési szolgáltatást biztosíthatna ebben a gyönyörű, de évente többször hetekig elviselhetetlen szmogban fuldokló történelmi városban.

vasut1.png

Az Eger s-bahn déli végállomása bizonyosan Füzesabony lehetne, míg északon a kevésbé ambiciózus tervek a vonal villamosítottságának végéig, Felnémet vasútállomásig szólnak, de a valódi megoldás és az igazi agglomerációs  közösségi közlekedési alternatívát egy Bélapátfalva vasútállomásnál lévő végállomás jelentene. (Tekintettel a Felnémet-Bélapátfalva közötti villamosítatlanságra,  az egyre jobban terjedő villamos-akkumulátoros vontatás alkalmazásával.)
vasut_4.jpg
A - nevezzük így -  Eger s-bahn létrehozásával elméletileg mindenki egyetért. Információink szerint van a megvalósításra kormányzati politikai-szakmai szándék, támogatja azt Eger és Füzesabony polgármestere, a helyi politikai szinte egésze, és a  szakmai szervezetek is. Sőt, nemrégiben például a Demokratikus Koalíció egri szervezete egy sajtótájékoztatón azt a sokakban talán meghökkenést keltő, de számunkra rendkívül szimpatikus és helyes állásfoglalást fogalmazta meg, hogy az Egert elkerülő útról folytatott, abszolút szakmaiatlan, demagóg, és elmérgesedett viták helyett, inkább az Eger s-bahn ügyével kellene foglalkozni, és a rendelkezésre álló hazai és Európai Uniós pénzforrásokat a környezetterhelést tovább növelő útépítés helyett, inkább kötöttpályás közösségi közlekedés fejlesztésre kellene fordítani.
1677436496378.jpeg
Van viszont egy olyan feladat - és lehetőség - az Eger s-bahn vasútvonal szakaszon, amelynek megvalósítása nem igényelne túl sok pénzt, jelentősen növelheti a vasúti közlekedés vonzerejét és jelezhetné Eger és térsége elkötelezettségét az s-bahn mielőbbi megvalósítása mellett.
Ez pedig nem más, mint az egykor szebb napokat látott Andornaktálya vasúti megállóhely újranyitása, épületének helyreállítása, mellette autó és kerékpár parkoló létrehozása, így egy igazi elővárosi megállóhely új életre keltése Eger vonzáskörzetében. 
1677436496371.jpg
A közel háromezer lakosú és majdnem öt kilométer hosszú község szinte összeépült Egerrel, lényegében a megyeszékhely elővárosa, ahonnan rengetegen járnak be a városba dolgozni, ügyet intézni. Egy parkolóval, kerékpártárolóval ellátott Andornaktálya megállóhely újranyitása még a jelenleg, elővárosi közlekedési menetrend nélkül is átterelhetne utasokat a vasútra, akár Eger, akár Füzesabony irányába. A megvalósuló Eger s-bahn menetrend és infrastruktúra esetén pedig egy tipikusan ideális elővárosi megállóhelyként jelenthetne alternatívát az autózással szemben. 
Elmentünk friss fotókat készíteni a nem csak szebb napokat látott, de kifejezetten szégyenteljes állapotban lévő állomásról, amelynek állagmegóvása, rendbetétele, azt gondoljuk vasútfejlesztéstől függetlenül is presztizskérdést kellene, hogy jelentsen a MÁV-nak, a falunak, Egernek és egész Heves vármegyének.

A bejegyzés trackback címe:

https://hevesivasutak.blog.hu/api/trackback/id/tr7418058978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása