Hevesi Vasutak

Hevesi Vasutak

Pásztó-Hatvan-Jászberény Tram-Train? Miért ne!

2022. december 12. - Hevesi Hedvig
Javaslat Hatvan város észak-déli irányú, agglomerációs kötöttpályás tömegközlekedés fejlesztésére, egy Pásztó-Hatvan-Jászberény ütemes menetrenddel közlekedő tram-train típusú szolgáltatásfejlesztésre.
2023-ben lesz 150 éves  a Hatvan-Szolnok vasútvonal és ugyanezen évben ünnepeljük a "Pest-Besztercebányai Vasút" vasút építési engedélye kiadásának 160-adik évfordulóját, amelynek része a Hatvan-Salgótarján vonalszakasz.
Hatvan város a budapesti elővárosi vasúti közlekedés keleti végpontja, Heves megye kapuja, Észak Kelet Magyarország egyik fontos, földrajzi-logisztikai  szempontból nagyszerű fekvésű, attraktívan fejlődő polgárvárosa.  
A térség észak-déli, kelet-nyugati elosztótengelye, az egyik fontos európa vasúti korridor, a "Borostyán" állomása.
Az említett kettős évforduló kitűnő aktualitást ad annak a tervnek, hogy Hatvan, Jászberény és Pásztó városa, az érintett vármegyék, a magyar kormány és az Európai Unió összefogásával létrejöhessen egy:
Pásztó-Hatvan-Jászberény elővárosi vasúti hálózat, hivatásforgalmi, turisztikai igények magas minőségű kielégítésével.
phj.jpg
Pásztó és Jászberény egyaránt 30 kilométeres távolságra található Hatvantól. A két vasúti szakaszon ráadásul északi és déli irányban is vannak jelentős utasforgalom generálására képes települések, állomások: 
Lőrinci-Selyp, Szurdokpüspöki, valamint Jászfényszaru olyan Hatvan (valamint Jászberény és Pásztó) vonzáskörzetében lévő, vasútállomással rendelkező települések, ahol esély lehetne arra, hogy  autós hivatásforgalmat, a környezettudatos vasúttal lehessen felváltani - természetesen minőségi szolgáltatás, jó menetrend és kielégítő kiegészítő infrastruktúra (P plus R parkolók, bringatárolók, ráhordó buszjáratok) esetén. 
Az említett vonalszakaszok állapota, ha nem is kitűnő, de nagyrészt elfogadható, ami jó alap ahhoz, hogy viszonylag redukált költségek mellett valósulhasson meg a fejlesztés. 
(Mindenképpen el kell érni a teljes érintett szakaszokon a minimum 80 km/h-s sebességet. 
A terv tehát az lenne, hogy egy önálló, csúcsidőben félórás, azon kívül egy órás ütemes menetrenddel működő tram-train típusú szolgáltatás induljon, amely lehetővé tenné, hogy Hatvan központtal, a Pásztó-Hatvan-Jászberény észak-déli tengely mentén élők hét típusú, korszerű elővárosi vasút színvonalú szolgáltatással kapjanak alternatívát az autós közlekedés helyett. 

A bejegyzés trackback címe:

https://hevesivasutak.blog.hu/api/trackback/id/tr3418000758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fizolt 2023.02.27. 09:32:00

Kérdés, hogy itt a tramtrain városi villamosvasúti szakaszai hol haladnának. Pályaállqpotok igazából talán a Hatvan-Selyp jobb vágányt leszámítva nagyon rosszak. Illetve hiányzik még az, hogy Salgótarján és vonzáskörzetw hogy kqpcsolódna ehhez az egészhez - Pásztó már inkább oda tartozik.
süti beállítások módosítása